Novice

Darilni boni Dobimo se v mestu

Vabljeni k nakupu darilnih bonov Dobimo se v mestu. Boni v vrednosti 10 EUR, se lahko unovčijo pri več kot 40 ponudnikih v mestu. Uporabniki, ki se bodo odločili za nakup bona, bodo ob nakupu prejeli še poseben letak s seznamom vseh ponudnikov. Vsa mesta, kjer bodo lahko potrošniki unovčili bone, bodo oznamčena z nalepko Dobimo se v mestu.

Bone lahko kupite v Turistično informacijskem centru Celje, Glavni trg 17.

Več: Tadeja Falnoga, Referentka za Mestni marketing, 03 42 87 933, tadeja.falnoga@celje.si  

Seznam trgovin kjer lahko unovčite bone:

več
Kitarski duo Aljaž Cvirn in Dan Grahelj
Kitarski duo Aljaž Cvirn in Dan Grahelj

Sreda, 23. april 2014, ob 19.30 uri,  v Celjskem domu Celje.

O izvajalcih:

Aljaž Cvirn, rojen leta 1992 v Celju, je svojo kitarsko pot začel na Glasbeni šoli Celje, kasneje maturiral na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana in se v študijskem letu 2011/12 vpisal na Akademijo za glasbo v Ljubljani, kjer ga poučuje prof. Tomaž Rajterič. Dodatno se izobražuje na različnih seminarjih, tako doma kot v tujini (Avstrija, Nemčija, Srbija ...) in redno nastopa sam ter v različnih zasedbah. Leta 2011 in 2013 je v organizaciji Glasbene mladine ljubljanske odigral solo recitala, ki ju je posnela RTV Slovenija, nastopil pa je tudi kot solist s Celjskim godalnim orkestrom in s kitarskim orkestrom Akademije za glasbo v Ljubljani. Je dobitnik nagrad na raznih tekmovanjih: zlata plaketa in 2. nagrada ter posebna nagrada za najboljšo izvedbo obvezne skladbe (TEMSIG, 2009), 1. nagrada in posebna nagrada (Murska Sobota, 2009), 1. nagrada (Murska Sobota, 2010), zlata plaketa in 1. nagrada v kitarskem duu z Natali Horvat (TEMSIG, 2011), srebrna plaketa in 2. nagrada (TEMSIG 2012), zlata plaketa in 2. nagrada v kitarskem duu z Danom Grahljom (TEMSIG 2014).

 

Dan Graheljse je rodil leta 1989 v Ljubljani. Leta 2006 je opravil maturo in začel s študijem fizike na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani. V zadnjih letih šolanja v nižji glasbeni šoli je prvič prišel v stik z glasbo za lutnjo Johanna Sebastiana Bacha, ki je bila glavni razlog za nadaljevanje šolanja na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani pri prof. Antonu Črnuglju. Leta 2011 se je vpisal na študij kitare na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razred prof. Andreja Grafenauerja, kjer trenutno zaključuje tretji letnik. S klasično kitaro se je v tem času ukvarjal tudi z vidika akustike. Leta 2012 je diplomiral iz fizike z delom Realna struna in njen vpliv na zvok klasične kitare, kjer je raziskoval različne vplive na barvo zvoka kitare.

Spored:

Johann Sebastian Bach (prir. Luigi Schininà): Angleška suita št. 3 v g-molu

John Dowland: Fantazija št. 7

Nejc Kuhar: Capriccio

Egberto Gismonti: Aqua e vinho

***

Reginald Smith-Brindle: El polifemo de oro

Mario Castelnuovo-Tedesco: Preludij in fuga v f-molu, št. 18

Fernando Sor: Fantazija, op. 54b

 

O skladbah:

Johann Sebastian Bach(1685-1750) je cikel šestih Angleških suit za čembalo napisal med leti 1715-1720, v času ko je deloval v Weimarju. Pridevnik "angleški" naj bi prvi uporabil Bachov biograf Johann Nikolaus Forkel iz 19. stoletja, ki je verjel, da je Bach suite napisal za nekega angleškega plemiča, kar pa do danes ni bilo dokazano. Po značilnostih so suite podobne francoskim, v njih je moč čutiti Bachovo afiniteto do francoske lutenjske glasbe, za katero so značilni uvodni preludiji.

John Dowland(1563–1626) sodi med najpomembnejše renesančne ustvarjalce glasbe za lutnjo. Lutenjske fantazije so že pred Dowlandom bile dela, v katerih je izvajalec lahko prikazal svojo virtuoznost in domišlijo pri predstavljanju teme v polifoni strukturi, Dowland pa je ustaljene vzorce ekspozicije teme naredil bolj kompleksne in harmonsko zanimivejše. Fantazija št. 7 je ena njegovih najobsežnejših skladb.

Dela skladatelja in kitarista Nejca Kuharja (1987) izvajajo po vsej Evropi, v sodelovanju s kitaristom Makom Grgićem pa je izdal tudi zgoščenko s svojimi avtorskimi skladbami. Capriccio za dve kitari je eno izmed njegovih zgodnejših del, napisano še v dijaških časih. V skladbi se izmenjujejo hitri, ritmični deli in lirične epizode.

Egberto Gismonti(1947) je brazilski skladatelj, kitarist in pianist. V njegovi glasbi so opazni vplivi brazilske ljudske glasbe, jazza in izročila velikega brazilskega skladatelja Heitorja Villa-Lobosa. Kljub temu, da je Gismonti napisal mnogo skladb za kitaro, kitaristi pogosteje izvajajo priredbe njegovih klavirskih del, med katere spada tudi Agua e Vinho (Voda in vino). To delo je skladatelj prvič posnel leta 1972, v sodelovanju s pesnikom Geraldom Carneirom.

Skladbo El Polifemo de oro (Zlati Polifem) je Reginald Smith-Brindle(1917-2003) napisal leta 1956 in jo posvetil kitaristu Julianu Breamu. Serialistična kompozicija se navezuje na pesem Federica Garcíe Lorce Adivinanza de la guitarra (Uganka kitare), v kateri je kitara simbolistično predstavljena kot zlati Polifem – enooki kiklop iz Homerjeve Odiseje. Kitara se zelo pogosto pojavlja v Lorcovih pesmih, saj je bil tudi sam kitarist in prijatelj mnogih skladateljev in kitaristov tistega časa – med njimi Regina Sáinz de la Maze in Manuela de Falle.

Na nastanek skladbe Dobro uglašeni kitari, op. 199, serije 48 preludijev in fug za kitarski duo po vzoru J. S. Bacha, sta ključno vplivala dva dogodka v življenju skladatelja Maria Castelnuova-Tedesca (1895-1968). Leta 1932 je na filmskem festivalu v Benetkah spoznal velikega kitarista Andresa Segovio, za katerega je nato napisal vrsto izjemno pomembnih skladb, leta 1962 pa je v Kaliforniji poslušal koncert kitarskega dua Ide Presti in Alexandra Lagoye, kar ga je navdihnilo za skladanje za to zasedbo. Cikel preludijev in fug je eden najdaljših in najpomembnejših za kitarski duo, skladatelj pa ga je ustvaril z izjemno hitrostjo, saj je več kot dvesto strani glasbe napisal v manj kot treh mesecih.

Eden največjih skladateljev kitaristov Fernando Sor (1778-1839), ki je ustvarjal tudi opere, balete in klavirske skladbe, je Fantazijo op. 54b napisal leta 1833, v svojem zadnjem obdobju, po vrnitvi iz Moskve v Pariz. Skladbo je posvetil eni svojih najljubših učenk, kitaristki Natalie Houzé, kateri je nekaj skladb posvetil tudi Francesco Molino. V fantaziji je moč slišati zanimivo mešanico stilov – od klasicističnega valčka do rasgueada – flamenco tehnike, ki spominja na Sorove španske korenine.

© Zavod Celeia Celje | Pravno obvestilo | Piškotki | Produkcija: ENKI d.o.o.
Home Email Print